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PLoS One.2024;19(4):e0296677.

歯科治療における中断と介入の有効性の評価:パイロットスタディ

Interruptions in a dental setting and evaluating the efficacy of an intervention: A pilot study.

PMID: 38573896

抄録

はじめに:

歯科治療中の中断は頻繁に発生し、治療者の満足度や治療時間に影響を及ぼすことが多い。

INTRODUCTION: Interruptions during dental treatment are frequent, and often impact provider satisfaction and processing times We investigate the source and duration of such interruptions at a German dental clinic.

方法:

この歯科医院では、事前事後アプローチが採用された。これには、3人の歯科医師と3人の歯科衛生士の直接観察、および医療提供者への調査が含まれる。その後、介入(切り替え可能な「Do Not Enter」標識)が選択され、選択された介入が処理時間を短縮し、医療提供者の満足度を改善できるかどうかを評価するためのパイロット研究が実施された。その後、追加観察と調査が行われた。

METHODS: A pre-post approach was adopted at this dental clinic. This included direct observations of 3 dentists and 3 dental hygienists, and a survey of providers. Following that, an intervention (switchable 'Do Not Enter' sign) was chosen, and a pilot study was conducted to evaluate if the chosen intervention can reduce processing time and improve provider satisfaction. Additional observations and surveys were performed afterwards.

結果:

介入前のデータから、中断はこのクリニックにおける医療提供者の満足度に最も悪影響を及ぼすだけでなく、中断による小さなミスが30分以上の手戻りにつながるような、より長く複雑な治療中の処理時間にも悪影響を及ぼすことが示された。介入後、中断の総数は72.5%減少し、短い中断(1分未満)は86%減少した。医療従事者の調査では、介入により、業務量の認識、医療従事者の仕事に対する満足度、患者の安全性、ストレスが改善したことが示された。

RESULTS: Pre-intervention data indicated that interruptions have the highest negative impact on provider satisfaction at this clinic as well as on processing time during longer and more complex treatments, where a minor error due to an interruption could lead to rework of 30 minutes and more. The total number of interruptions dropped by 72.5% after the intervention, short interruptions (< 1min) by 86%. Provider survey indicated improvement due to the intervention in perceived workload, provider work satisfaction, patient safety and stress.

結論:

本研究は、この歯科医院において、切り替え可能な標識が中断の回数を大幅に減らすことができることを示している。また、歯科医療従事者の中断を減らすことにより、職場環境を改善できる可能性を示している。

CONCLUSIONS: This study demonstrates that a switchable sign can substantially reduce the number of interruptions in this dental clinic. It also shows the potential of improving the work environment by reducing interruptions to the dental providers.