あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Dent Hyg.2024 Apr;98(2):47-50.

歯科診療と教育における非礼の課題

Challenges of Incivility in Dental Practice and Education.

PMID: 38649291

抄録

専門家同士の協力は、患者ケアの重要な要素であり、口腔ケア提供者にとって充実感の源である。しかし、雇用や教育における非礼の報告は増加しており、患者を含むあらゆる環境の個人に影響を与えています。非礼な振る舞いは他者を軽視することを意味し、無礼、対立、ストレスの雰囲気を作り出します。これとは対照的に、他者に対する礼節は、他者に対する礼儀正しく尊敬に値する行動を意味する。本短報では、歯科衛生士臨床および歯科衛生士教育におけるケーススタディを紹介し、非礼な言動にアプローチするための戦略を示す。

Professional collaboration is a key component of patient care and a source of fulfilment for oral health care providers. However, reports of incivility in employment as well as education are increasing impacting individuals in all settings including patients. Uncivil behavior implies a disregard for others and creates an atmosphere of disrespect, conflict, and stress. In contrast, civility towards others implies polite, respectful behavior towards others. This short report presents case studies in dental hygiene clinical practice and in dental hygiene education with strategies for approaching uncivil behavior.