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J Dent Educ.2024 May;

歯科衛生士学生および新卒者の学術的キャリアに関する意向、態度および認識

Dental hygiene students' and recent graduates' intentions, attitudes, and perceptions of academic careers.

PMID: 38695763

抄録

目的:

本研究の目的は、歯科衛生士学生および新卒者の歯科衛生士教育者としての学問的キャリアに対する意識、態度、障壁の認識、動機、および意向を探ることである。

PURPOSE: The purpose of this study was to explore dental hygiene students' and recent graduates' awareness, attitudes, perceived barriers, motivators, and intentions to pursue a career in academia as a dental hygiene educator.

方法:

歯科衛生学生および新卒者(n=451)の非確率サンプルを対象とした横断的調査研究を実施した。調査には、歯科衛生士のアカデミックキャリアに関する知識、アカデミックキャリアに対する態度、このキャリアパスに対する障壁と動機づけ要因、および将来のアカデミックキャリアの意向に関する項目が含まれた。分析には記述法、相関法、回帰法を用いた。

METHODS: Cross-sectional survey research was conducted with a non-probability sample of dental hygiene students and recent graduates (n = 451). The survey included sections for familiarity regarding academic careers for dental hygienists, attitudes toward academic careers, barriers and motivating factors for this career path, and future academic career intentions. Analysis included descriptive, correlations, and regression.

結果:

調査を開始した451件のうち、少なくとも80%が完了したのは296件で、完了率は66%であった。学問の世界でのキャリアに対する障壁として最も報告されたのは、教育者になるために必要な学位を取得するための費用(67.6%、n=200)であり、動機づけ要因としては達成感(62.8%、n=186)であった。高等教育の学位を取得する可能性の回帰分析では、2つの主要な予測因子が示された;高等教育が歯科衛生士の専門職を進歩させるという信念(β=0.35、p<0.001)および教育者になるために減給を受ける意思(β=0.24、p<0.001)。

RESULTS: Of 451 surveys started, 296 were at least 80% complete for a completion rate of 66%. The most reported barrier to a career in academia was the cost to obtain the required degree to become an educator (67.6%, n = 200), and for motivating factors was a sense of accomplishment (62.8%, n = 186). Regression analysis of likelihood to pursue a higher education degree showed two main predictors; belief that higher education would advance the dental hygiene profession (β = 0.35, p < 0.001) and willingness to take a pay cut to become an educator (β = 0.24, p < 0.001).

結論:

全体として、歯科衛生士学生と新卒者は、学術界でのキャリアについてよく知っており、肯定的な見方をしていた。しかし、障壁としては、より高い学位を取得するための費用と時間、および学術界と開業医との間の給与格差が挙げられた。歯科衛生における教育者不足は、教育者にローン免除を提供し、臨床診療に匹敵する給与を提供することによって緩和される可能性がある。

CONCLUSIONS: Overall dental hygiene students and recent graduates were familiar with and had a positive view of careers in academia. However, barriers included cost and time for obtaining a higher degree, as well as the pay differential between academia and private practice. The educator shortage in dental hygiene may be alleviated by providing educators with loan forgiveness and offering salaries comparable to clinical practice.