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就学準備介入に参加するラテン系家族の教育的価値観:小児科への期待と示唆
Educational Values of Latino Families Participating in a School Readiness Intervention: Hopes and Implications for Pediatrics.
PMID: 38904654
抄録
目的:
クリニックでの就学準備(SR)介入後のラテン系保護者の教育的価値観と就学前の子どもに対する希望を探ること。
OBJECTIVE: To explore Latino parents' educational values and hopes for their preschool-aged children after a clinic school readiness (SR) intervention.
方法:
新規のSRコーチング介入(2016-2017年)に対するラテン系保護者の認識に関する半構造化面接の質的分析。介入を受けた保護者(n = 74)に面接の打診を行い,介入後の59件の面接を英語またはスペイン語で行い,音声録音,文字起こし,英語への翻訳を行った。Dedooseを使用し、3名のチームメンバーにより、47のインタビューについてチームによる反復的なコーディングと帰納的な主題分析が行われた。
METHODS: Qualitative analysis of semi-structured interviews of Latino parents regarding their perceptions of a novel SR coaching intervention (2016-2017). Parents who received the intervention were approached for interview (n = 74); 59 postintervention interviews were completed in English or Spanish, audio recorded, transcribed, and translated into English. Iterative team-based coding and inductive thematic analysis of 47 interviews were conducted by 3 team members using Dedoose.
結果:
子どもは平均4.5歳で、大多数が家庭でスペイン語を話し(57%)、就学前の経験があった(81%)。母親の多くは有給の仕事を持たず(53%)、正規の教育を受けていない。4つの領域が浮かび上がった:1)教育が評価され、子どもたちが成功した人生を送るための道筋と考えられている、2)構造的・文化的障壁が存在する一方で、3)ラテン系家族は意欲的であり、4)SR支援を提供する医療者を信頼している。保護者は、小児科医がもっとSRに関する知識を家族に提供し、プライマリ・ケアでプログラムを提供できるのではないかと提案した。得られた知見を統合し、臨床実践のための枠組みをまとめた。
RESULTS: Children were on average 4.5 years old, with the majority speaking Spanish at home (57%), and having preschool experience (81%). Mothers mostly had no paid employment (53%) and limited formal education. Four domains emerged: 1) education is valued and seen as a pathway to a successful life for children, and 2) while structural and cultural barriers exist, 3) Latino families are motivated and 4) trust providers to offer SR support. Parents suggested pediatricians could provide more SR knowledge to families and offer programs within primary care. Integration of findings are summarized in a framework for clinical practice.
結論:
ラテンアメリカの親は小児科医を信頼しており、彼らの子供に対する強い教育的願望と相まって、小児科クリニックは、体系的なSRの障壁を軽減するために家族と提携する機会を提供している。小児科医療者は、ラテンアメリカ系両親の教育的願望を基礎とし、既存のSRの取り組みを評価し、幼児期の読み書きと算数に関するSRの知識を提供し、幼児期のプログラムとのつながりを構築するような、文化的に対応し、強みに基づいたアプローチを通して、ラテンアメリカ系両親の就学準備を支援することができる。
CONCLUSION: Latino parents' trust in their pediatric providers, combined with their strong educational aspirations for their children, offers the pediatric clinic an opportunity to partner with families to reduce systemic SR barriers. Pediatric providers can support Latino parents in preparing their children for school through culturally responsive, strengths-based approaches that build on their educational aspirations, value existing SR efforts, offer SR knowledge around early literacy and math, and build connections to early childhood programs.